uno uke

igår åkte jag till ösd. jag var stressad. så stressad så hela jag skakade, och jag såg ut som skit. herregud, jag borde se utvilad ut. jag ser sliten ut.

i ösd träffade jag iaf tre efterlängtade vänner, emelie, nilen och ida. massa prat, lite skvaller, och nyheter. nyheter som gjorde mig glad.
åkte till lit, träffade underbara bullen som är sjuk, har en elefant i bröstet, stackarn. bokade hostel på NZ för första natten.
sen träffade vi haugesundsligan igen, förutom toffel- teo som hade åkt hem. det var ljuvligt att träffa linn igen, hon är så härlig. därefter film i lit, sen sova.

idag sov jag länge, kändes det som i vilket fall. jag kände mig rätt utvilad. men håll i era hästar, jag ser fortfarande sliten ut. åkte jag in till stan igen, dags för fika med jenni. det är alltid så skönt att träffa henne, och tiden bara rusade iväg. fick träffa tobbe också, hur kul som helst! var ju år sen, på riktigt. tillslut var jag tvungen att skynda mig iväg för jag skulle till faster. hon är så härlig, jag blir glad av att träffa henne. omg, många kära återseenden på två dagar.

imorrn var det tänkt att jag skulle åka till oslo, det kändes tungt. då slog syskonen revelj ihop våra kloka huvuden och kom på att robert kan ju ta bilen ner sj, och sen köra upp den nästa gång han är ledig. det kändes som en sten lyftes från mina axlar, jag ogillar att köra bil på vintern.
så nu ska jag ta mig an projekt se-utvilad-ut-till-på-lördag-projektet. vi får se hur det går. hur som helst lär jag se ut som en vandrande zombie när vi landar på NZ efter den tre dygn långa resan.
men jag är inte bitter, jag ska snart komma iväg från den här fruktansvärda kylan som ger mig förfrysningsskador på fötter och panna.

igår på stan köpte jag en sån här sovmask. när jag har den, och kanske vill prata med nån kommer det se ut som jag har en grön binda i pannan. men det har jag ju redan erfarenhet av, fast en vit, riktig binda. bullen är tullefransen som ställer till med bus efter en blöt kväll i turklandet.
 


en vecka kvar, sen sitter jag på las flygplan till el new zealand.

just ja, sandra, who ever you are. norge jobb, ja du, det är inte så invecklat över huvudtaget. du går in på internet, säg www.google.se, eller varför inte www.gilde.no, eller kanske manpower.no, ellers proffice.no, adecco.no, det finns hur mkt som helst. ring till nån av dom, säg att du vill jobba, och åk.
värre än så är det inte.
jag jobbade i vilket fall på gilde, i haugesund, packade pålägg. det var ett helvete. så om du vill att början på 2009 ska bli ett helvete, åk dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback